2017. június 7., szerda

Budapesti kirándulás, 2017. május 19.

Reggel 5.45-kor álmosan vártuk, mikor gördül ki a vonatuk a vágányról. Az utazás nagyon vidáman telt, mire 9.50-re felértünk Budapestre, már mindenki felébredt. Első utunk Aquincumba vezetett, ahova HÉV-vel jutottunk el. Egy negyed órás gyaloglás után megcsodálhattuk a római emlékeket, többek között: egy magánfürdőt, egy ókori piacot, és bepillantást nyertünk a 2.-3. századi római polgárság életébe.

Hosszú túra után kimerülten szálltunk metróra, és elindultunk a Mammut felé. Ott megebédeltünk, és pihentünk egy kicsit, majd elsétáltunk a Széll Kálmán térig, ahonnan busszal folytattuk utunkat a Magyarság Házához.

Itt megnéztük a Gyöngy termet, a Szív termet, és még sok más helyiséget, amiket Kosztolányi Dezső által kiválasztott 10 legszebb magyar szóról neveztek el. Ezekben kipróbálhattuk a honfoglalás kori magyarok nyilait, beöltözhettünk huszárnak, felültünk egy gyakorló lóra, és meghallgathattuk több magyar vers modern átiratát. Nekünk az tetszett a legjobban ebben, hogy nem csak passzív figyelőként járhattuk végig, hanem interaktívan is részesei lehettünk a kiállításnak. Végül fáradtan értünk haza, de a kirándulást nagyon élveztük.